Εκπαιδευτικό Υλικό για τις Φυσικές Επιστήμες και το Περιβάλλον

Κωδικός Μαθήματος: 
ΘΠ0308
Είδος Μαθήματος: 
ΘΕ
Μονάδες ECTS: 
5
Εξάμηνο: 
5

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

  

  • εξοικειωθούν με κεντρικές αρχές σχεδιασμού και συγκρότησης του εκπαιδευτικού υλικού για τη φύση και το περιβάλλον 
  • μελετήσουν πληθώρα εκπαιδευτικών υλικών ώστε να εντοπίσουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους
  • αναπτύξουν παιδαγωγικά, επιστημονικά και σημειωτικά κριτήρια για την ανάλυση και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών υλικών
  • εφαρμόσουν τα παραπάνω κριτήρια σε ποικιλία εκπαιδευτικών υλικών προκειμένου να τα αξιολογήσουν
  • προτείνουν και να υλοποιήσουν τρόπους βελτίωσης των εκπαιδευτικών υλικών που αξιολόγησαν
  • σχεδιάσουν πιθανούς τρόπους αξιοποίησης των εκπαιδευτικών υλικών που αξιολόγησαν σε δραστηριότητες σχετικές με το φυσικό κόσμο και το περιβάλλον.

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με μία σπονδυλωτή εργασία που υλοποιείται σε δύο στάδια στη διάρκεια του εξαμήνου. Η υλοποίηση της εργασίας προϋποθέτει ότι οι φοιτητές/τριες συμμετέχουν ενεργητικά στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή του πλαισίου αξιολόγησης και σχεδιασμού εκπαιδευτικού υλικού και δραστηριοτήτων, το οποίο διαμορφώνεται σταδιακά στη διάρκεια των μαθημάτων.

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

  • Κουλαϊδής, Β., Δημόπουλος, Κ., Σκλαβενίτη, Σπ., & Χρηστίδου, Β. (2002). Τα Κείμενα της Τεχνο-Επιστήμης στον Δημόσιο Χώρο. Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Kress, G., & van Leeuwen, Τ. (1996). Reading Images. The Grammar of Visual Design. London: Routledge.
  • Mikk, J. (2000). Textbook: Research and Writing. Frankfurt am Main: Peter Lang.
  • Ραβάνης, Κ. (2001). Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Διδακτική και Γνωστική Προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον Κόσμο της Φυσικής. Αθήνα: Δίπτυχο.
  • Pingel, F. (1999). UNESCO Guidebook on textbook research and textbook revision. Hanover: Verlag Hahnsche Buchhandlung.
  • Unsworth, L. (2001). Teaching Multiliteracies Across the Curriculum: Changing Contexts of Text and Image in Classroom Practice. London: Open University Press.
  • Χρηστίδου, Β. (2005). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.
  • Χρηστίδου, Β. (Επιμέλεια). (2008). Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη.

Εύδοξος

  • Έννοιες και φαινόμενα από τον φυσικό κόσμο για μικρά παιδιά., Μαρία Καλλέρη, Μ.Χωματά,Π.Πατηνιώτη,Π.Τσιάλμα,Θ.Λουπίδου,Μ.Λάγουρη, Χ.Κατσιάνα,Φ.Σαρηγιαννίδου,Φ.Φίστα,Ε.Φραγκονικολάκη,Ε.Τσιρώνα.
  • Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, Καλογιαννάκης Μιχ. επιμ.
Επισυναπτόμενο ΑρχείοΜέγεθος
Αναλυτικό περίγραμμα81.19 KB